fredag 11 september 2015

Varm i hjärtat ❤

Idag har varit en sådan där dag som gör mig alldeles varm i hjärtat. Den började inget vidare men vände snabbt... Imorse hade jag verkligen ingenting att sätta på mig, i alla fall ingenting som jag inte såg höggravid ut i. Grät några tårar och stressade iväg med grabbarna till skolan. Påväg hem får jag ett sms av min bättre hälft; "Det sitter 600:- på familjespar till dig. Köp dig något fint! Älskar dig" ❤ Och där vände det...

Elvis sov i 2,5 timme på förmiddagen och jag var tvungen att väcka honom när vi skulle gå och hämta brorsorna. Påväg dit mötte jag Eltons gamla förskolefröken som jag tänkt att jag ska ringa i två dagar (då har jag inte sett henne sedan i början av juni, vad är oddsen?), lycka! Hämtade två lyckliga kids på skolan som fick ta med sig en kompis hem. Påväg hem springer jag på en fin person som då rakryggad ber om ursäkt för "gammalt gnabb" och för att hen insett att hen haft felaktiga förutfattade meningar om mig. Sådant uppskattar jag och jäkligt starkt att säga det face to face!❤

Mysig eftermiddag med huset fullt av goa kids och när M kom hem for jag mot Ikano för att inhandla lite tjockiskläder till mig :( Vågen har stått still nu senaste veckan trots strikt diet (lågkolhydratkost) så jag är så jäkla sur! Måste hitta på något nytt... Någon som har erfarenhet av 5:2 eller periodisk fasta?? Tell me...

Efter besöket åkte jag till gymmet för ett pass med Jonas. Insåg ganska snabbt att jag glömt hårsnodd och höll på att ge upp då det var så jobbigt med en hel man i nacken. Frågade efter en snodd i receptionen men då kom en äldre dam med ett sådant smalt hårband (jag kunde använda som snodd!) och gav det till mig. Undrade hur jag skulle kunna ge tillbaka det men det var ingen fara sade hon, jag lämnade det dock till henne i receptionen efteråt. Sååå omtänksamt ❤ Jag hamnade sedan i en diskussion med Jonas, kring flyktingkrisen, och blev sådär lagom upprörd. En dam tjuvlyssnade tydligen då på oss för senare i omklädningsrummet kom hon fram och klappade mig på axeln för att jag stått på mig och för att jag hade "sunda åsikter". Jag toppade det med att gå över och skänka skor och en Babybjörn till "Vi gör vad vi kan- Linköping" som i slutet av nästa vecka kör ner detta till Grekland och flyktingarna. Ikväll sitter jag på soffan, alldeles varm i hjärtat! ❤

Två av mina kärlekar ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar