söndag 20 september 2015

Besviken på mig själv

Blev så ledsen på mig själv igårkväll. Vi åt god middag och därefter fick stora grabbarna ha lördagsmys med godis i soffan medan jag sövde Elvis. Efter att grabbarna somnat skulle vi haft filmmys med grönsaksstavar och dipp som mys. Jag somnade dock när jag sövde Elvis vid 20.30 och blev jätteledsen att jag missat en hel lördagskväll när M kom och kröp ner strax efter midnatt :( Nu har jag nog dessutom sovit för mycket för jag känner mig jättetrött trots en natt med 11 timmars sömn...

Igår startade vi som vanligt dagen med att klockan ringde vid 7. Elton har ju simskola som börjar 8.50... Visst vore det skönt med sovmorgon men man får ut väldigt mycket av dagen när man går upp så tidigt. Samtidigt som vi hade simskola hade resten av familjen samling ute i Johannelund då det var fotbollscup för grabbarna. Vi for dit direkt efter simningen och kom lagom till att MAIK vann sin första match för säsongen, med 2-0 dessutom, sååå kul! Tre matcher spelades totalt, med någon timmes mellanrum så vi var hemma igen innan 14. Då njöt vi av en varsin kebabsallad, grabbarna pizza och vi konstaterade att vi hunnit sååå mycket men ändå hade massor av dagen kvar. Ellioth och jag jobbade på lite med skolarbetet innan han fick hit sin kompis Oliver och Elton fick hit Filip. Sedan lekte de resten av eftermiddagen, M var hemma och såg till dem och jag åkte iväg en sväng till gymmet och Maxi. När jag kom hem lånade jag Ellioths kickbike och tog en tur på cirka två kilometer för att följa Filip hem och satan vad död jag var i armar och ben efteråt. Jag hade kört ben på gymmet också så idag kommer säkerligen träningsvärken smyga sig på...

Nä, dags att styra upp bäddning och tvätt osv. Det blir en slapp förmiddag innan jag och grabbarna till eftermiddagen tar en sväng till Leos Lekland med min "Pt"-Jonas och hans kids!

Glada grabbar som fått medalj efter gårdagens cup ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar