torsdag 10 juli 2014

Varnad

Idag testade vi Valkebobadet som ligger i Vikingstad bara 7 km från oss. Jag vet inte vad det fick för betyg egentligen... Grabbarna har tjatat i veckor om att de vill åka dit men väl där låg de bara på filten och gnällde. Barnbassängen var iskall vilket kanske var en bidragande faktor till att de inte var i så mycket. Det var ganska molnigt en stund på förmiddagen också så jag var inte alls badsugen. När jag stod på kanten och höll i grabbarna som åkte rutschkana ner i djupa bassängen (med puffar givetvis!) fick jag en varning för att jag inte var i bassängen med dem, vilket de tydligen hade en regel för. Jag anser mig dock ha mer koll på två kids från kanten än när jag är i, men en regel är ju en regel så de fick glatt (?) kliva upp eftersom det som sagt var mulet, deras mor frös och ville inte alls bada. Priset, 40 kr/vuxen och 25 kr/barn var väl ändå schysst, men det kunde ju ingått mer sol ;-)

På eftermiddagen var jag hos Martine och fixade naglarna, vilket verkligen var på tiden. Nu är de sommarfräscha och ser sådär godis-goda ut :) Påväg hem var jag galet hungrig så det fick bli en sub vilket gav mig direkt ångest då jag känner mig så jävla fet. Det här med viktuppgång kommer bli en tuff match för mig och svårt att acceptera, JAG HATAR ATT VARA TJOCK! :( När jag kom hem var jag helt slut efter dagen och däckade på sängen och vaknade i panik nu med typ värmeslag och visste inte vart jag var någonstans. Blåvalen strandade på hallgolvet där mannen bjöd på isvatten för att jag skulle "vakna till". Vaknade dessutom då till ett nystädat hus, något mannen styrt med under de tre timmar jag sovit. Har jag någon gång berättat att jag har världens bästa man? <3 (Tjocko-trött-ångest till mig då...)

Fick dessutom världens bästa samtal på eftermiddagen, vi får världens goaste resesällskap till Turkiet i augusti, tjohooo! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar