torsdag 17 juli 2014

Inskrivning på Kvinnohälsan

Började denna dag med att bli väckt av väckarklockan, ja det var ju dags för inskrivning hos barnmorskan. Tanken var att vi skulle gå hela familjen men grabbarna sov så gott så jag smög iväg ensam. Jag var väldigt tveksam till detta besök då jag med grabbarna gått på en privat klinik och nu skulle börja på en som tillhör Landstinget (då den privata stängt) MEN jag blev så positivt överraskad. Det var nyrenoverat och fräscht, barnmorskan var i tid och det bästa av allt, hon var helt fantastisk! Hon var jordnära och väldigt lyhörd. Mina tidigare förlossningar i kombination med min förlossningsdepression med Elton tog hon på djupaste allvar och ville att vi planerade in ett läkarbesök för en kanske planerad igångsättning igen. Hon rekommenderade även mig att sjukskriva mig min kommande arbetsvecka då illamåendet inte är att leka med och att det kan leda till omedveten stress vilket kunde ha dålig inverkan på både mig och barnet. Hon skrev därför ett sjukintyg i min journal om jag skulle behöva det senare och rådde mig till en vecka där jag bara skulle ta hand om mig själv. Hon tyckte att jag skulle bli väckt med frukost på sängen, gå upp och ta en dusch för att sedan krypa ner i sängen igen eller krypa upp på en filt under ett träd, i en hel vecka ;-) Stressar jag vidare menade hon att det kunde göra att illamåendet dröjde sig kvar längre, och det vill jag INTE! När hon skulle sticka mig misslyckades hon (jag är extremt svårstucken) och då ville hon inte plåga mig med ett andra försök utan bad istället en kollega vilken lyckades direkt. Min nya barnmorska var alltså helt fantastisk och jag längtar redan efter nästa gång jag får träffa henne, vilket är i slutet av augusti! Innan dess väntar ett ultraljud om två veckor, något vi ser fram emot väldigt mycket <3
Efter besöket åkte jag hem och sov, ända botemedlet mot illamåendet. Jag slipper ju känna för en stund men när man vaknar är den där "baksmällan" där igen :( Jag flyttade då ut på en filt i skuggan där jag beskådade mina små prinsar när de lekte tillsammans i trädgården. Räknar man bort illamåendet (och viktuppgången:() är livet fantastiskt just nu!

Svängde förbi H&M påvägen hem för att byta ett linne till denna kimono. Perfekt när man vill skyla sig på badsemestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar