tisdag 29 juli 2014

V 13


V 13 (12+2), rund och go! Det jobbigaste är att låren har tjockat på sig så de går ihop och jag får skav mellan låren :/ Dubbelhakorna ger mig vita märken på halsen när jag solar. Jag njuter absolut över att vara gravid men hur njuter man av att bli tjock (på andra ställen än magen)?

Den här dagen började med halva reapriset på Stadium. Ellioth var med och valde en vändbar jacka till sig och skor och badshorts till sin pappa. Jag fick ett par nya solbrillor. När jag höll på att svimma av illamående i kön insåg jag att jag glömt ta min medicin. Skyndade in på Maxi för att komplettera några saker och skyndade sedan hem för att kunna svälja tabletterna, en timme senare mådde jag bra. Pratade med min kära mor som berättade att de skulle äta kokt torsk med ägg- och persiljesås, min favvomat, så jag bjöd över mig själv. Jag tog med mig Elton så grabbarna fick lite paus från varandra men vi var bara borta en timme. Kom hem och somnade en stund i solstolen medan kidsen lekte som små änglar och lagom tills jag vaknade fick vi besök av våra Stockholmare Johanna och Filippa <3 Vi hade en supermysig eftermiddag med massor tjatter och mycket klagan tillsammans, hon är nämligen också gravid och mår illa :) När de åkt drog jag fram dammsugaren och sedan lade jag mig för att sova i en timme för att nu orka se ett avsnitt av Orange is the new Black. Elton sover och Ellioth övernattar hos mormor och morfar. Imorgon åker vi och lämnar även Elton där då vi ska fara till sjukhuset och få se vår lilla groda i magen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar