tisdag 22 juli 2014

Långsjön och spöke

Idag tog vi en tur till Rimforsa och min systers sommarställe. Grabbarna var där förra året när jag jobbade men jag hade aldrig varit där. Det låg så fint på höjden med utsikt över en sjö. Några steg nedför en trappa och så vidare på en gång och vi var nere vid sjön på bara några minuter. Termometern visade 26 grader men efter den justerats lite 24 så det var helt underbart skönt att bada. Vi simmade ut till en flotte där vi satt och solade medan kidsen hade lite hopptävling. Båda badade i flytväst så det kändes himla tryggt samtidigt som de blev himla modiga. Jag tuffade till mig jag med och dök i direkt utan att fega genom att gå ut i vattnet, superskönt! Vi åt både lunch och fika innan på deras fantastiska terass innan vi senare på eftermiddagen åkte hemåt igen. Hemma hade det hänt grejer stå pappsen grävt till altanen och barnens kusin Oscar hade byggt stenmur åt oss. Smågrabbarna satte på sig jobbarbyxor och hjälpte till medan jag kröp in i sängen och sov några timmar. Idag har jag mått mycket bättre (peppar, peppar), tänk om det kunde vända nu!? Håller tummarna så hårt för det!

Nu ska snart grabbarna duschas och nattas innan vi sätter oss framför tv:n för ett nytt avsnitt Orange is the new black! Sedan hoppas jag på en bättre natt än natten som var då det spökade hos oss och jag vaknade flera gånger. Vaknade av att det var ett jäkla liv och körde upp Mange, då låg hans rakhyvel och vibrerade i duschen. Han stängde av den och kröp ner igen och en timme senare vaknade vi till ännu värre liv. Jag trodde nu att vattnet stod på utomhus men det var rakhyveln som startat igen. Vafan? Inatt kan spöket gärna låna rakhyveln innan vi lägger oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar