måndag 21 juli 2014

En dag i Hulta

I förmiddags blev jag och grabbarna upphämtade av mormor och morfar för en tur till "landet". Detta utgörs av en sommarstuga på en sjötomt vid Järnlunden som min faster tidigare ägde och som min kusin sedan tog över. Här ligger grabbarnas båt vilken de ärvt av sin morfar och idag hade de blivit lovat en tur i den. Då både den och motorn har några år på nacken (båten köpte min far för cirka 40 år sedan) är den då lite svårstartad. Stackars morfarn som stod där och drog och drog för att få igång motorn medan Ellioth och Elton stod på bryggan och kommenterade: "Oj, vi mindes inte att båten var så skruttig!", "Gud vad trött och rostig motorn verkar vara!", "Det är nog ingen idé morfar, du får ju aaaaaaldrig igång den!". Efter någon kvarts kämpande av morfar hoppade den igång och inga var lyckligare än grabbarna. Och ut på sjön for de och trots att vi beordrat att de bara fick hålla sig i viken (mormor menar att morfar ju är så gammal nu och skulle kunna kola där ute och det vore ju hemskt i sig men tänk två små barn ensamma i en motorbåt :/) så for de iväg så långt att vi inte såg dem på säkert en kvart. Mormor oroade sig medan jag låg på bryggan och solade, och tog hand om mig själv. De kom tillbaka, vi åt lunch och sedan tjatade de till sig en tur till. Vi njöt järnet där ute i nästan tre timmar. Väl hemma igen mådde jag inte alls bra. Gravidillamående i kombo med att ha druckit alldeles för lite gjorde att det blev sängen för mig resten av eftermiddagen...

Mange är inte med på våra utflykter då han ju startat upp projektet ny altan här hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar