lördag 26 juli 2014

Gravidtrött




Jag är så trött de dagar jag inte hinner sova något på dagen att jag däckar så fort jag sätter ner rumpan på soffan. Så var det igår. Körde Varamon med mormorn och morfarn och därefter var det hem och bråka med ungarna. De retar gallfeber på varandra nu när de varit med varandra varje dag i tre veckor. Jag blev så trött på dem att jag drog hemifrån ett tag. Innan jag hunnit hem ringde de och bad om ursäkt och allt var så gulligt. När jag kom hem kom de och mötte mig och pussade mig på magen och berättade att de förstod att det inte var bra för mig att brusa upp och att de lovade vara snälla. Det höll i tio minuter innan Elton bet Ellioth över näsan för att Ellioth satt på en stol Elton ville sitta på (då fanns det åtta likadana stolar...). Jag fick spelet, packade en väska och körde en tjutande unge till mormor och morfar. I samma veva mötte vi våra kvällsgäster i dörren så jag gasade järnet. Vi pussades och var sams när jag åkte och sen var han go och glad resten av kvällen där. Här hemma hade vi trevligt med våra gamla grannar från Johannelund, Jessica, Christian, Cornelia och Charlie även om ångern över att ha kört iväg ungen hängde i lite. De åkte hem strax efter 22 och då däckade jag på soffan. Flyttade in i sängen efter midnatt och vaknade vid 6 av att det luktade konstigt inne. Utanför var det helt rökigt och det måste varit röken från 100 ton sopor som brunnit på Gärstadverken som dragit hit så jag var uppe och stängde alla fönster.

Nu är mannen uppe och bakar scones till frukost och sedan blir det en dag hemma med tvätt och så för imorgon far vi iväg på lite äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar