måndag 21 juli 2014

När världen skrämmer

Igår när jag stod i duschen fick jag fullständig panik. Panik över var vår jävla värld är påväg. På Facebook ser jag en film från Gaza där en far ligger på marken och håller om sin döda lilla dotter. På Aftonbladet läser jag om flygkatastrofen. Människor påväg på semester tillsammans med sina familjer, eller människor påväg hem till sin släkt, oskyldiga människor i ett flygplan som sprängs på 10000 meters höjd. Människorna regnar ner över Ukraina där proryska separatister för bort kropparna till okända platser, och gömmer undan flygplanets svarta låda för att dölja sanningen bakom kraschen. Hur fan kan man göra så mot 298 döda människor och deras familjer? För att även på samma sida fortsätta se bilder på skadade vuxna och barn i Gaza. Det är framförallt de oskyldiga barnen som får mina tårar att rinna. Vart fan är världen påväg? Det är så att man får ångest över att sätta ett till barn till världen för hur kommer världen se ut om 10, 20 och 30 år?  Vår egen art tar död på de sina liksom. Fy fan vad skrämmande!

Elda upp alla vapen, lär människor att dela med sig och lär dem älska villkorslöst!

Bild lånad från Aftonbladet.
Bild lånad från Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar