söndag 6 juli 2014

Toppen gårdag!

Gårdagen var fantastisk på alla sätt och vis. Jag mådde ganska bra så efter frukost tog vi en långpromenad, hela familjen tillsammans. 5 km på mysiga små landsvägar med stopp för glass och lekparkshäng! Vi grillade på lite hamburgare till lunch när vi kom hem och därefter stack grabbarna till stan för att köpa present till farfar medan jag fick besök av kexet en stund. Framåt kvällen styrde vi bilen mot Sturefors och Linn, Robban, Vilmer och Eliot där vi drack och åt gott, och pratade en massa skit. Vi var inte hemma förrän efter midnatt, så trevligt hade vi <3

Idag har varit en skitdag och magen har vänt sig såfort jag försökt stå upp. Kalas hos farfar var planen och jag tänkte först stanna hemma men följde med ändå vilket jag sedan ångrade. Jag låg i deras säng i korsdrag hela kalaset så så social var jag. Hatar dessa pissdagar men imorgon hoppas jag på förändring. Jag ringde kvinnokliniken i fredags men det enda de kunde hjälpa mig med var en telefontid imorgon vid 15.30 med uppmaningen att åka till akuten om jag inte stod ut under helgen. Jag var sekunder ifrån att åka i fredags men insåg att jag i princip skulle vara bortprioriterad helt och få stanna där till nästa vecka innan jag skulle få hjälp så jag bet ihop. Och gör fortfarande. Jag har fått piller utskrivet mot mitt illamående men de hjälper inte längre så nu hoppas jag på något annat mirakelpiller imorgon. Tänk er värsta baksmällan, när man kräks bara man tänker på mat, så är det för mig varje dag, hela tiden och har varit de senaste 4 veckorna. Skjut mig liksom! Med Ellioth mådde jag illa i v. 7-12 och med Elton i v. 7-27 (jag är i v. 10 nu) så jag hoppas innerligt att detta "är en Ellioth", illamåendemässigt för jag står inte ut! Vissa dagar tar jag mig inte ur sängen och jag börjar min semester nu och är ensam med grabbarna i en vecka så hoppas det vänder snart! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar