tisdag 8 juli 2014

Fet och olycklig!

Alltså det här med bikini nu, FY! Som sagt ser man ju bara tjockis ut, och inte gravid. Idag passade ingen bikini och inga kläder och när jag vägde mig nu ikväll, + 5 kg, REDAN. Tack och bock, kul liksom. Illamåendets fel. Äter jag inte mår jag superilla, äter jag mår jag "bara" illa. Så trots att jag inte är sugen på någonting alls äter jag hela tiden. För hellre må illa än superilla! Kan man banta när man är gravid? Jag måste göra det när detta illamående är över alltså för det här håller inte. Om jag ska gå upp 5 kg var tionde vecka kommer jag gå upp 20 kg och det vägrar jag! I-landsproblem, big time, men jag mår inte bra som tjockis. Och tjockis kommer jag bli men jag vill fasen inte gå upp mer än bebis, fostervatten, blodvolym och så vidare och just nu ligger väl det på max 1 kg liksom :( Vad som är positivt med att magen blir tjocker är att pungmagen syns mindre. Det skrynkliga töjs ut och bristningarna syns mindre! :)

Annars har det varit en pissdag... Känns som det är lite varannan dag just nu så förhoppningsvis följs denna dag av en bra dag! Vi har varit hemma hela dagen, tagit det lugnt, badat i poolen och hoppat studsmatta. Mitt på dagen blev det för varmt för detta tjocka preggo så jag sov några timmar medan mannen jobbade från terassen och samtidigt kunde ha koll på de badande små trollen <3

Nu är det tokdäck på sängen för att ladda om och orka med morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar