onsdag 15 maj 2013

Ok

Älskade lilla Snuffe <3 Skitiga barn är glada barn?!

Nu har vi varit på grabbarnas blivande förskola och tro det eller ej men det kändes faktiskt okej. Det kändes nog till och med ganska bra faktiskt! :) Pedagogerna var underbara (och hoppas nu inte det var bara för att vi skulle få ett första gott intryck!) och grabbarna tog den ena i handen och gick runt och kikade på gården och hälsade på de nya kompisarna! Ångesten ligger fortfarande där och gnager och när jag ska säga upp platsen i Johannelund kommer jag bryta ihop. Att gå från en förskola där de är sex stycken pedagoger på lika många barn där de nu är tre pedagoger kommer kännas i hjärtat. Kommer mina barn få den uppmärksamhet de behöver? Och sen bara den saken att grabbarna haft samma fröknar sedan de var ett år, de älskar ju dem liksom. Och jag också. Kommer jag känna mig trygg med att lämna barnen till den nya förskolan? Många tankar... Nu ska jag första tacka ja till denna plats och sedan på något jäkla vänster lyckas säga upp den gamla platsen! :( Skjut mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar