tisdag 21 maj 2013

Egna viljor!

Det här med att grabbarna börjar bli stora och vill välja själva, det är verkligen inte min grej!
Vi åkte till stan för att köpa sandaler... Jag hade lagt undan ett varsitt par på Stadium, turkosa. De ville inte ha turkosa, de ville ha rosa. För att inte riskera att deras far skulle behöva ligga sömnlös och gråta i en vecka (han är allergisk mot "tjejgrejer" på hans grabbar) så gick vi förbi Eurosko. De hittar direkt dessa som ni ser på bilden och när de testar dem och inser att de även har blinkfunktion så var det ju klart! De tog på sig dem direkt i butik och nu vägrar de att ta av sig dem, ja ni ser ju, nu ligger de med dem i soffan liksom. Och jag, jag kräks! Jag är för det första allergisk mot sandaler, speciellt sådana med öppen tå och än mer sådana som blinkar! Har ni någonsin sett så fula sandaler? Inte jag! Dessa får de ha på förskolan, bara på förskolan, så att jag slipper se!
(Det känns iaf lite bättre med vetskapen att det var 70% på dem ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar