fredag 17 maj 2013

Mina solstrålar <3

Bara ett stenkast från där vi bor hittar vi sådana här mysiga promenadvägar!

Dagen vände när jag fick hämta hem mina skruttar från förskolan<3 Vi tog direkt en liten cykeltur vilket just nu är prinsarnas favoritsyssla. Bäcken blev målet då de tycker det är så spännande att bara sitta där och spana på pinnar som de kastar i. Idag ville Ellioth dock tydligen titta närmre på bäcken. "Jag kan hoppa över här!" säger han till mig (ca 50 cm) och jag svarar att han säkert kan det men att han inte får. "Här kan jag lätt hoppa över mamma!" säger han då och pekar på ett ställe där det ligger massor brunfärgat skum på vattnet. Jag förklarar att man inte kan stå på det han tror är strand utan att det bara är smutsigt skum som flyter på vattnet, som badskum. Han tittar lite förundrad på mig och sedan tar det kanske 5 sekunder innan han ändå bestämmer sig för att testa hoppa. Plums säger det, han har vatten över knäna och flyger upp på andra sidan. Han skuttar snabbt över på vår sida igen och står och tittar på sina ben helt chockad. Hela ungen är brun av massor smutsigt skum. "Jag vill duscha!" snyftar han sedan. Jag kunde inte hålla mig för garv alltså, haha! Jag tror aldrig han kommer hoppa över bäcken mer ;-)!

När Mange kom hem for jag ner på stan en sväng. Målet var en ny handväska (min gick sönder sist jag var på krogen) men istället blev det ett par shorts, ett linne och "Beyonce-bikinin". Det finns inga bättre shoppingdagar än deppdagar ;-)

Nu är det snart godnatt för imorgon ska jag börja öppna upp djurparken vid 9!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar