torsdag 16 maj 2013

Inga glasögon!

En sur Snuffe hos ögondoktorn idag när han precis insett att han knappt ser något. "Hjälp, jag kan inte se något... Kan du se om mina ögon är kvar mamma?!". Lilla hjärtat fick ögondroppar som förstorade hans pupiller så att läkaren sedan skulle kunna titta in i dem. Till Eltons stora besvikelse slapp han glasögon men i framtiden kommer han behöva det. Barn har alltid en översynthet som växer bort när ögat växer. Elton var dock väldigt lite översynt vilket innebär att han kommer bli närsynt när han blir lite äldre (precis som sin far) :( Läkaren kunde också se att han hade början till astigmatism i ena ögat (precis som sin mor), men som sagt behövdes inga glasögon...än...! Skönt för honom, det måste vara jobbigt att vara liten och behöva ha glasögon?!

Jag satt framför datorn med plugg på förmiddagen. När jag skulle gå in på internet stängdes datorn av och tog en halvtimme på sig att starta igen. Där gav jag upp och gick ner och satte mig i solen med kurslitteratur istället. Verkligen jättetråkigt, not. Men en ny dator måste verkligen införskaffas!

Nu på eftermiddagen när Mange och barnen åkte till simskolan bestämde jag mig för att ta en promenad in till stan och möta upp dem. Jag följde skyltarna mot centrum och herregud jag vet inte vart jag var. Långt som satan och jag hamnade till en början helt fel. Snacka om att cyklisterna här i stan är grundlurade. Hade jag tagit raka vägen, längs bussens väg, hade jag garanterat varit framme en halvtimme tidigare! Dock var det ju gött med 5,5 km pw :)
Nu ligger jag dessvärre nerbäddad på soffan och håller på att frysa ihjäl... Den där promenaden tog musten ur mig helt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar