lördag 23 februari 2013

Vi firar...

Jag hade lite lagom ångest imorse när jag skulle åka till jobbet och termometern i bilen visade -14 grader. Det är sådana dagar man sneglar in på dem i gästinformationen och önskar man jobbade där! MEN på somrarna skulle jag inte vilja byta min tjänst mot något i världen! Att stå och steka i gassande sol samtidigt som man jobbar och får cash för det, det kan inte bli bättre!
När jag kom till jobbet var det dock bara -7 grader och sedan har det legat kring -2 så det har varit perfekt!
Jag började dagen med att hämta Willy och guida in honom i parken. Han var glad att se mig och jag fick en liten kram, gogubbe!

Ikväll firar vi igen (jag somnade igår!) och det vi firar är att vi sålt vår lägenhet! Mange såg att en lägenhet på gården bredvid gått för 1,2 mille (på första våningen), varpå han haffar mäklaren som i sin tur haffar en av de ej vinnande budgivarna i den affären som kommer och tittar på vår lägenhet och direkt köper den för 1,1 mille (vi bor på tredje våningen). Då köpte vi den för 595 så vi är supernöjda! Vi har med andra ord en rätt bra handpenning till ett nytt boende (även att mycket pengar går till vinstskatt, mäklare och att lösa sommarstugan!)! På det skriver vi kontrakt för en superfin hyresrätt i Haninge där vi mellanlandar tills vi hittar det rätta! Inflytt 1/5 samtidigt som vi har vår lägenhet till den 15/5, perfekt ju! Det bästa av allt är självklart att kidsen kan gå kvar på samma förskola :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar