fredag 15 februari 2013

"Skit ska skit ha!"? Jag måste vara skit?

Vårt nya soffbord (även ljusen är ju nya, men ej den lilla statisten!), I'm in love <3

Den här dagen går nog till historien som världshistoriens sämsta! Jag trodde inget kunde slå gårdagen, men jorå...
Opponering på vår film till att börja med! Den var inte jättebra nej, men den sågning vi fick var vi inte heller värda! Den andra gruppen fick jättemycket beröm men deras var till och med sämre än vår! Då lackade jag och det liksom började spruta gnäll och spydiga kommentarer ur min mun, ja jag var typ den enda som pratade! Och det hela spelades ju in på film förstås och som ni vet sedan innan (då jag inte tänkte på kamerorna och råkade säga ett och annat inte så snällt ord om lärarna!) gillar ju inte lärarna mig ändå, och jag gjorde verkligen nada för att ändra på det! De tycker nog snarare än mindre om mig efter idag! Speciellt eftersom vi fick fylla i en utvärdering av det här momentet också, jag skrev mitt namn med stora bokstäver på lappen och fyllde i det sämsta på allt! Jag skrev att allt var tråkigt, onödigt och att jag inte hade lärt mig någonting alls! Tråkigt för mig att jag (gruppen) inte blev godkänd heller och måste komplettera, hoppas inte min utvärdering vägs in i det betyget :D

Därefter skulle jag slänga in en blankett till en studievägledare och vips så upplyste hon mig om att det blir sex veckor för mig i Thailand i vår. Först var det tre tänkta veckor, sedan blev det fem och nu helt plötsligt är det sex. Men då inkluderas en vecka "semester" (läs: jag missar säkert massor examinationer hemma!) när det är sportlov! Vi får se hur vi ska få ihop logistiken...

Jag sätter mig på tåget hem, det går bra. Byter till buss och där någonstans känner jag att hela min fredag är förstörd. Här känner jag att jag måste sluta åka kommunalt. Jag känner hur jag skulle vilja spendera hela kvällen med att skriva ett brev till Östgötatrafiken. Här blir jag rasist igen för tyvärr är det alltid en viss typ av människor som missuppfattat sin yrkesroll. Som busschaufför arbetar man inom ett serviceyrke där "kund"bemötande är en stor del! När till exempel två random personer, med två olika operatörer, försöker skicka sms-biljett och det inte fungerar så är det antagligen hos Östgötatrafiken (i deras sms-system) som problemet ligger. Då kastar man inte av snubbarna och säger att dem kan ta taxi! I det här landet gasar vi inte heller lite extra OCH tutar när en dam går över ett övergångsställe (det slutar med att hon galopperar över med händerna upp i luften!)! Seriöst... Jävligt tröttsamt!

Sedan kommer jag hem och tanken slår mig att om jag städar ikväll så har vi två hela dagar tillsammans att göra precis vad vi känner för så jag börjar damma. Drar fram dammsugaren och när jag sugit en kvadratmeter så dör aset. Stendöd. En sexårig Volta ska väl fasen hålla längre? Här kände jag för att sätta mig ner och gråta men istället knallade jag över till grannen och lånade hennes. Kärlek <3
Så nu är hemmet fint och fräscht och vi laddar för fredagsmys framför Gladiatorerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar