onsdag 6 februari 2013

Otäck morgon

Min fina, älskade lillskrutt <3

Dagen kunde börjat bättre... Jag har fått ett sms på telefonen med orden likt: "Tsunami, öar i Asien har spolats bort". Jag flyger upp ur sängen, börjar gråta och skrika då första tanken är att mamma och pappa precis flyttat ut på en ö i Thailand där dem är. Blir helt handlingsförlamad. Samtidigt som jag skriver in adressen till Aftonbladet ringer jag pappa. En signal går fram, "vafan svarar dem inte för?". Två signaler, "jag visste det, fan dem är döda...", tredje signalen...och han svarar. Jag bara skriker "Varför svarar ni inte? Vart är ni? Tsunami! Lever ni?" och pappa bara skrattar, fattar nada och berättar att de är framme på Koh Lanta. Samtidigt som jag tjuter som en gris av lycka att de lever läser M om tsunamin: "Salomonöarna (nordöst om Australien), vågen mätte 90 cm...". Okej, phew! Men fy satan vad rädd jag blev, trodde mitt hjärta skulle sprängas innan pappa svarade i telefonen <3

Annars en effektiv dag. Jag var hos studievägledaren och fick lite klarhet i mina kommande kurser och kanske min utomlands-praktik :) Därefter svängde jag förbi Appelskogs (fy fan vad pinsamt, de viskade och skrattade!) och fyllde på den där oljan. Lunch, massor mail ivägskickade (till svenska skolan i Thailand bl.a. :)) och så plugg. Lite till plugg ska hinnas med innan jag hämtar hem prinsarna och sen blir det mys och gos tills jag ska köra combat vid 19 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar