tisdag 20 mars 2012

Det där med fickparkering!

Står utanför simhallen och har REDAN fått en parkering, kors i taket! Jag började nämligen dagen med att leta parkering, i 30 fucking minuter (=jag blev 15 min sen till praktiken), och när jag väl fick en (en bil åkte) fick man stå där i max 3 timmar (jag skulle stå i 7). Var ute vid 11 och skulle flytta bilen eftersom mina 3 timmar var "ute" och vad händer då? Joo, jag är inparkerad! Bilen framför stod 4 cm ifrån mig och den bakom 30 cm ifrån mig, good luck liksom. Tänkte ringa polis (ja, vanlig gata- inget parkeringsbolag som vaktar) och säga att han inte fick bötfälla mig men när jag en kvart senare fick med mig en manlig (!) lärare ut för att hjälpa mig hade bilen framför bytts ut så jag hade ca 30 cm där också så då gick det :) Inte min tur-parkerings-dag idag ;-)

Nu dags för Zumba. Ser ni min muskulösa (läs: svullna efter gårdagens träning) armar och axlar;-)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar