måndag 11 juli 2011

Rättegång & Zlatan!

Mannen, Oscar och monster-monsterbilen :)

Mycket tankar och blandade känslor såhär på kvällskvisten.

Känner oro för fina mammi... Hon har länge haft ett "sår" på tinningen vilket skars bort idag. Det visade sig vara en tumör så nu väntar vi på svar på vad för slags tumör...:(

Rättegången, hmmm, den var läskig. Eftersom M och jag hade samma tid trodde jag att vi skulle bli inkallade samtidigt men icke. Mitt namn ropades upp ensamt och självklart först. Jag öppnade dörren och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Först var ju åhörar-"rummet" och så fick jag kliva vidare in genom en glasdörr och sätta mig på en stol i mitten. Vågade knappt titta mig omkring men när jag sneglade åt sidan såg jag den åtalade och det var den personen jag trodde det var. Blev galet nervös, jag menar det var ju minst 12 personer där inne plus en sex stycken i åhörar-rummet bakom mig, som stirrade. När jag avlagt eden släppte det dock och jag babblade på och svarade på frågor. Det kändes bra efteråt.

Och till det roliga. När vi åkte hem från jobbet fick vi se en helikopter parkerad ute på en åker (bara några hundra meter från Kolmården). Vi tänkte att ofta någon tar helikoptern till djurparken:) Vem det var? Oscar gissade på kungen och beroende på hur man ser på det så var det delvis rätt. Snubben som tog helikoptern istället för bilen var ingen mindre än Zlatan :) Det hade varit roligt att se honom men det gjorde jag inte :(

Nu ska det rensas lite tankar när jag ger mig ut på en långis med Karin. Det var alldeles för längesedan så det ska bli himla skönt!

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar