lördag 2 juli 2011

Nära-döden-upplevelse!

Fy fan vilken jävla dag, jag är helt slut. Andledningen? Åskovädret! Jag är ju galet rädd för åska och vid 13.30-tiden började det mullra i Kolmården. Vid 14-tiden gick det rejält och vid 14.30 var den rakt över och jag mådde så satans dåligt. Försökte serva gästerna men ibland fick jag sätta händerna för ögonen. När vi stängt och skulle redovisa pengarna strax innan 16 mullrade det fortfarande men lite länre bort. Samåkte med Jessica och eftersom hon är gravid så parkerade hon precis vid entrén idag. När vi gick ut till bilen för att åka hem påpekade jag hur skönt det var att hon parkerat så nära eftersom det åskade och jag hann inte mer än säga det och Jessica svara att jag var en tönt så small det. Det blev så ljust att vi blev bländade, och smällen kom precis samtidigt, och längs backen studsade det blåa eldbollar samtidigt som det sprakade som tusan. Blixten slog säkert ner en liten bit längre bort men 10 meter ifrån oss studsade det eldbollar :S Jessica skrek och vände sig om och sprang men jag stod först som förstenad innan jag också sprang. Om jag var livrädd för åska innan vet jag inte vad jag ska kalla det nu! Vi gick in på jobbet igen och stannade någon halvtimme innan vi sprang ut till bilen igen. Påvägen hem satte det igång igen. Det regnade så pass att vi var tvungna att krypa i 75 på motorvägen och det blixtrade och small så hela bilen skallrade. Jessica (som körde) blundade och höll för öronen :)
Lagom tills vi kom hem kom åskvädret hit. Vid 19 var det väldigt nära men sedan blev det knäpptyst, ÄNTLIGEN! Då åkte Jessica och jag ut till Maxi för att storhandla men då var ovädret där så vi fick sitta kvar i bilen tills det regnade över. Har verkligen varit på helspänn hela dagen och nu är jag helt knäckt. Ska faktiskt ta och krypa till sängs redan nu, imorgon väntar ett mega-arne-pass på Kolmården nämligen 9-19.30!

Här kommer bilderna från sista dagen i Turkiet:

Mange tatueras! Han biter på sin pinne samtidigt som mannen som rakade M posear i bakgrunden i smyg :)
En full Mange poserar med tatueraren Tolga och hans flickvän Martina!
Tattoon!
Isabel och Elton påväg till flygplatsen!
Isabel och Ellioth på flygplatsen!
Bästa "barnvakten" på flyget, Nicke Nyfiken :)
Utsikten från min plats!
Ungarna hängde hos mormor och morfar på första raden en stund :)
Min fina, lilla brunfis hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar