tisdag 4 maj 2010

Var är Sofia?

Jag börjar bli halvt senil, glömmer och förlägger saker hela tiden... Bara inte det är den jäkla depressionen som är påväg tillbaka? Tror inte så. Och hoppas inte framförallt. Det är inte samma känsla, men värre glömska.
Vad skulle jag skriva nu liksom? :S

Har kommit på att jag har en ful ovana...Såfort jag kommer till Ljungsbro så slår jag upp tidningen för att bläddra fram till familjesidorna. Inte är det bebisarna jag spanar in, inte heller nygifta och nyförlovade, utan döda. Ja, och jag gör det av en anledning, för att se till att världen "står rätt till"! Det är inte okej när bilden visar en liten nalle och den dödes födelsetal är alldeles nyligen. Man ska väl dö tidigast när man är 80 år, eller? För att världen ska stå rätt till! Den senaste tiden har världen faktiskt "stått okej till" :)

Nej, nu blir det duschen för jag längtar efter att krypa ner i en renbäddad säng!
Natti!

2 kommentarer:

  1. Det är ett vara hemma-utan-att-jobba syndrom.... man bara glömmer och glömmer men det är bara att stå ut för snart har du glömt det ;) Ha det bra!!

    SvaraRadera
  2. Jag kollar oxå alltid de sidorna och även jag kollar dödsannonserna...

    SvaraRadera