måndag 24 maj 2010

Det skär i mitt hjärta att se min lilla grabb så dålig. Det värker i hela mig när han ligger och skakar av att febern stiger! Han säger ingenting vår lille tappre fis men ögonen är såå ledsna. Han orkar ingenting, knappt att sitta upp. Han halvlåg på soffan nyss med nappen i handen, han orkar inte ens tutta... Han reagerar knappt när vi tar tempen och ger honom medicin! Lilla hjärtat... en Piggelin fick vi i honom till middag iaf!

Usch, nu värker hela min kropp och jag har frossa... Känns som jag har feber men hur hög har jag då? 37 kanske och då är man nästan döende! Vad är det som gör att man är så känslig för feber när man blir äldre? Okej, idag har Ellioth inte orkat leka, med 40,3 i feber. Men när han "bara" har 39 grader så leker han nästan som vanligt ju...
Någon som kan förklara varför det är så?

Nej, nu blir det dusch och sen sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar