onsdag 26 maj 2010

Uppraggad!

Ja, här hemma är det fortfarande sjukstuga. Igårkväll efter sista värktabletten hade Ellioth ingen feber alls och vi trodde att det verkligen var på väg att vända (igen!) men imorse var det samma visa igen...Nästan 40 graders feber. När han satt som en hösäck på soffan åter igen ringde jag vårdcentralen och fick en tid på eftermiddagen. Självklart blev han jättepigg precis innan vi skulle åka, och hoppade omkring och lekte. Han var pigg även där. Hans andning lät ansträngd och han var röd i halsen, dock var det ingen halsfluss iaf. Hans sänka var hög också men eftersom han var så pass pigg skulle vi avvakta till imorgon...Läkaren trodde att det kunde vara lunginflammation :S Nu innan läggdags visade termometern 39,7 igen. I skrivande stund ligger han i sin säng och gråter...Han bad om välling men välling ville han inte ha. Han bad om juice men det ville han heller inte ha. Han bad oss sitta inne hos honom men lika snabbt blev vi utkörda. Det är inte lätt att vara liten och sjuk :(

...och jag, jag är jätteyr hela tiden. Ibland försvinner jag för bara någon halv sekund men det är riktigt obehagligt. Känns inget vidare att vara ensam med barnen då...Så imorgon blir det min tur att uppsöka läkare!

Var precis nere i källaren för att plocka upp lite kläder till Elton och vad hände inte där? Jo, jag blev uppraggad :) Ofta man blir uppraggad i källaren liksom! När jag satt inne i vårt "bås" och rotade i kartongerna kom det en man (väktare!)och ropade och viftade med sin ficklampa. Han undrade om jag var där och stal saker, haha. När han såg att allt stod rätt till försvann han. Det dröjde dock inte länge förrän han kom och viftade med sin ficklampa igen och undrade om jag behövde hjälp eller bara ville ha lite sällskap för han hade fått "lite tid över" :) Haha! Jag, gift och mogen som jag är (mohahaha!) drog till med att "jag ska precis gå upp till min man!". Kanske ska ta en sväng där nere igen? Trevligt med uppvaktning ju ;-)

Nu var jag precis inne hos Ellioth igen och han sa att han ville åka till doktorn. Lilla räkan :(

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar