tisdag 21 juli 2009

Semestern förstörd från alla håll...

Jag ska berätta för er vad min semester förtillfället består av:

*Telefonköer
*A-kassekort
*Arbetgivarintyg
*Föräldrarpenning

...jag spyr på dett snart.
Den senaste 1,5 timmen har jag suttit i telefonen med Unionens a-kassa, försäkringskassan och Lidl. Jag har lyckats få hem ett arbetsgivarintyg av fyra. Alla ställen är kontaktade men sen får man väl se hur lång tid det tar.
Nu ska ju jag och försäkringskassan starta krig med Mc Donalds också eftersom de vägrar betala ut sjukersättning till mig!
Eftersom min sjukskrivning ännu inte handlagts kan jag heller inte ta ut föräldrarpenning. Och sålänge det inte är klart kan jag heller inte fylla i a-kassekorten fullständigt. Kul, när alla tre ersättningar är beroend av varandra, som sagt, jag spyr snart!
Hatar pappersarbete! Det här borde man ha betalt för att göra!

Förresten Lisa,
vad var det för äckliga kryp du skrev om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar