torsdag 2 juli 2009

Borta?

Usch, jag har en sån där obehaglig känsla i magen angående Ellioth, har haft det nästintill hela eftermiddagen. Han sover hos mormor & morfar inatt och vi lämnade av honom i samband med att vi skulle på ultraljudet...När han inte är med känns det som nåt saknas hela tiden, som om man tappat bort något. När vi gick på stan så högg det till i magen och jag fick för mig att vi glömt honom i bilen, i en stekhet bil. Samma sak nyss, nu när det är helt tyst hemma, då fick jag för mig att han smitit ut på balkongen, klättrat upp på en stol och trillat över räcket...
Usch, vilka hemska tankar, men jag är verkligen inte van att vara ifrån honom!
Men när jag sedan direkt kommer på vart han är någonstans, hos en överbeskyddande mormor, så kommer känslan av välbehag tillbaka. Han trivs så himla bra där, med tvåtokar som pysslar om honom hela tiden! Vill han inte ha mat så bjuder mormor på hembakade drömmar istället. Morfar drar alltid fram vattenslangen till honom så att han kan stå och spruta med den i timmar (när jag var liten skulle man minsann spara på vattnet men nu verkar det vara nya tider:)) och gissa vem som är världens lyckligaste? När det har blivit tråkigt bär det av på en lång cykeltur som slutar med glasstund nere vid kafeét. Så den ungen kan inte ha det bättre! De älskar honom, han älskar dem precis som vi också gör, älskade tokföräldrar <3
Nog om det...

Nu är det mesta packat och klart, och det gick väldans smidigt idag (tack vare att vi slapp varannan-lägga i-och-varannan-plocka ur-metoden, ja busen sover ju hos mormor & morfar som sagt!)! Känns dock väldigt skumt att lillfisen sover borta såhär natten innan avfärd, och att både Mange och jag ska jobba in i sista stund imorgon...Men det gör bara det hela mer overkligt! Kommer inte fatta vart vi är påväg förrän imorgon kväll när vi sitter på flyget tror jag :)

Nu ska vi krypa ner i sängen och dela på lite jordgubbar för att sedan somna och vakna till en väckarklocka vid 05.30 imorgon...Ska bli så jäkla skönt med semester vill jag lova, så jäkla välbehövligt! Var ju en svängpå Arbetsförmedlingen idag också eftersom det var min sista dag som anställd på Mc D idag och det där med a-kassa blir inge lätt match. Eftersom jag varit mammaledig, sjukskriven och haft sjuttioelva olika jobb så trodde hon att jag skulle få en väldans massor problem med papper och sånt. Dessutom upplyste hon ju glatt om att a-kassans handläggningstid låg på 13 veckor och att hon hoppades på att jag hade rika föräldrar...Kul liksom. Aja, det är skit som får vänta tills vi kommer hem!

Nu väntar jordgubbar som sagt,
och imorgon väntar inkvartering på det här hotellet:

;)

Blir ju blogguppehåll här nu tills nästa fredag,
hoppas ni inte glömmer bort mig och kommer tillbaka då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar