tisdag 3 maj 2016

Värsta magsjukan ever

Jodå, magsjukan kom till mig också och det med en riktig käftsmäll. Jag vaknade vid 4 igår morse och kände att någonting var på g. Smet ut i soffan, tog fram datorn och skrev ihop en arbetsbeskrivning till vikarie, mailade iväg det och ringde och sjukanmälde mig. Fem minuter senare hängde jag över toaletten. Först fick jag spy någon gång i halvtimmen men när jag försökte få i mig vätska fick jag springa och kräkas en gång i kvarten. Såhär höll jag på till 13-tiden då jag var helt uttömd på vätska eftersom jag inte fick behålla något och då svimmade på toalettgolvet. Mange släpade in mig i sängen. Jag kunde inte sova heller då kroppen värkte så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Svank och höfter var värst, jag grät av smärtan. Mange hittade tillslut en Citodon och efter att ha svalt den och den fick verka kunde jag sova en stund. Försökte gå upp och få i mig lite ris till middag men jag orkade inte sitta upp utan kröp ner i sängen igen. Jag fick i mig ett glas saft men höll på att spy av riset, två smörgåsrån gick ner iaf. Jag sov hela kvällen och när Mange skulle lägga sig vaknade jag och var dödshungrig. Jag fick i mig en liten bit hönökaka men en halvtimme senare fick jag springa upp och spy igen... Värsta magsjukan ever och om jag var rädd för magsjuka innan är jag LIVRÄDD nu! Gårdagen önskar jag inte ens min värsta fiende!

Efter en hel natts sömn mår jag idag bra men är helt slut i kroppen. Inte konstigt heller med tanke på att jag gick på diet innan... Trist att jag fick avbryta den. Vad som skulle varit nio dagar blev bara sju men jag är ändå nöjd med resultatet och återkommer med det!

Idag är Elton tillbaka i skolan men Ellioth är hemma enligt 48 h-regeln. Elvis håller vi också hemma och fortsätter hålla tummar att han klarar sig! Åker han på det kommer jag gråta ihjäl mig för ska han må som jag gjorde...
Imorgon hoppas vi alla kunna vara tillbaka på skola, förskola och jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar