tisdag 31 maj 2016

Riktmärke

VAB idag. Elvis är lite förkyld och när vi hämtade honom på förskolan igår kändes han lite hängig. Visst rann näsan lite idag och han hostade säkert fem gånger men energin var det inget fel på så imorgon får han gå igen!
Vi hade dock världens mysigaste dag ❤ Följde brorsorna till skolan lagom till de började, stannade på skolgården och pratade med andra mammisar och gick till affären och hämtade paket. Precis som på den gamla goda mammaledigheten.
Efter styr med lite tvätt åkte vi till Ljungsbro (då vi trodde målaren skulle komma och vi inte ville vara hemma då...) där vi hängde i solen och blev bjudna på köttbullelunch. När lillfis sov passade jag också på att ta en nap. Han ville aldrig vakna så jag fick bära över honom i bilen och så körde vi hemom för att sedan köra storhandling på Maxi. 2250 kronor fattigare styrde jag sedan hemåt och direkt iväg på grabbarnas fotbollsträning. Det blev filthäng med bästa Lotta och Tessan och sedan joinade även mamma och pappa ❤ Full rulle hem för en Nocco och sedan vidare till gymmet...

Idag fick jag en op-tid. Nu känns det skönt med ett riktmärke även om det är långt kvar. De börjar halv bemanning nästa vecka vilket innebar att jag fick första lediga tiden vilken var 6 veckor framöver... Nu gäller det bara att kunna njuta av resa och sommarlov fram tills dess, heja mig!

Min stora lilla ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar