söndag 1 maj 2016

3/5 slagna

Inatt strax efter 01.30 vaknar jag av att Elton skriker i panik från övervåningen; "Jag har krääkts i hela min säng!". Det var bara början, därefter kräktes han typ en gång i halvtimmen fram till 06. Ellioth sov hos mormor och morfar så vi bestämde att han skulle stanna där till imorgon för att minska risken att han skulle bli smittad. På eftermiddagen ringer mormor; "Vi kommer hem med Ellioth, han har spytt ner hela gatan...". När jag ringer in för att hinta Mange om detta (Elvis och jag har varit ute hela dagen!) svarar Elton att pappan ligger inne på toaletten och spyr. Fy fasen alltså, gissa om denna emetofobi-morsa har panik!! Snälla gode gud, låt Elvis och jag klara oss!! Jag har iaf bäddat hans och vår säng i handdukar...

Jag måste ju till jobbet imorgon, jag får ju en lärarstudent och allt :/

Elvis tror han är lika stor som brorsorna och vill gunga på storkille-gungan ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar