onsdag 4 maj 2016

Rond två och tandsprickning

Vid 2 inatt lyfte jag över Elvis till vår säng då han var som en tornado i sin säng. Vid 4 vaknade jag av att han gnydde och hittade honom i vår fotända. När jag tog tag i hans fot var den skållhet och termometern visade 39 grader. Han fick vatten och supp och vi bäddade med handdukar i hela sängen då vi tänkte att spyan bara var minuter bort. Han styrde innan han somnade om och när jag gick upp sov de fortfarande. Jag mådde skitilla när jag klev upp men tänkte att det var för att jag var hungrig. Jag gjorde mig iordning och tog en banan men den klöktes jag av. Försökte med en macka men den kunde jag inte svälja. Jag började kallsvettas och fick världens kramper i magen så precis när jag skulle åkt till jobbet fick jag kasta in handduken och krypa ner i sängen igen. Då vaknade en jättepigg Elvis och vi fattade nada tills jag bad M känna i munnen och visst var det en tand som spruckit igenom. Han fick dock tillbaka febern och har varit hängig hela dagen. Morfar kom och körde barnen till skolan medan jag låg i mina magsmärtor. Försökte sova men kunde inte och tillslut fick jag gå upp och kräkas. Därefter sov jag en stund innan jag fick rusa och kräkas igen. Efter det sov jag hela eftermiddagen och nu har jag varit uppe och ätit lite tacos, det första idag. Vad fasen är det för skit jag åkt på? Nu måste jag få bli kry för jag ser ut och känner mig som en gammal gumma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar