onsdag 5 december 2012

Utskälld...igen...

Spännande dag. Hela tiden spekulerade vi i huruvida vi skulle komma hem eller inte. Om vi skulle tvingas sova på universitetet eller om vi hade någon vän i Norrköping man kunde stanna hos. Men plötsligt händer det, alla tåg gick enligt tidtabell :) Hem kom jag, i tid dessutom! Hann springa inom Stadium då de hade klubbdag och där råkade jag handla på mig lite för mycket. Jag missade den lilla detaljen att jag åkte buss :) Bussarna i stan däremot, de gick INTE enligt tabell. De gick när de gick helt enkelt!:) På en sträcka på 200 meter stod två ledbussar, dubbelvikta med varningsblinkers, så man förstod snabbt det där att de "gick när de gick"! Jag lastade på pulka och påsar. Vid en hållplats ställer sig chauffören upp och tittar på mig och härjar:
- Kan du sluta hålla på eller (svenska med brytning!)!?
- Va? Jag? (samtidigt som jag tittar bakom mig för att se om han pratar med någon bakom...)
- Ja, du med barnvagnen!
- Barnvagnen? Jag har en pulka...?!
- Jaja, kan du sluta trycka på knappen hela tiden?!
- Men jag har inte gjort det?!
- Men kanske din grej/"bulka" hör det?
- Äh, nej den står ju minst 1 meter ifrån?!
- Jag ser det är din knapp som trycket hela tiden!! SLUTA!
Jahapp, och där hade jag fått mig min utskällning för dagen :S Oskyldig som vanligt :)
Pulkan var ju rätt bra att ha sedan och dra hem grejerna i :)

Nej, nu fixa sig för sängen för imorgon ska jag upp och fara till Norrköping tidigt igen. Har obligatoriskt HLR-övning! Spännande att se om jag kommer fram, blir att åka några bussar/tåg tidigare!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar