torsdag 27 december 2012

Matvägran!

New nails by Martine.

Nu är Elton och jag nyss hemkomna från stan där naglarna blivit nyårsfina! I skrivande stund försöker M få ungarna att äta blodpudding, det var ju som gjort för förlust bara han tänkte tanken. De skriker, tjuter och vägrar. Jag förstår dem, stackarna! Men vad gör man med ungar som inte äter någonting alls? Jag får fan panik alltså! Det enda de äter som "rätt" är liksom panerad kycklingfilé med ris. Utan sås förstås, det är livsfarligt! Och spaghetti med bacon. Sedan äter de fiskpinnar, då inte det som serveras till. Vid spaghetti och köttfärssås äter de bara spaghetti, det andra är ju sås liksom. Äter vi fläskfilé och pommes äter de bara fläskfilén. Lövbiff och potatisgratäng, bara lövbiff... Grönsaker? Inte en chans! Elton kan äta någon liten gurkbit ibland. Och mjölk dricker de inte heller, bara vatten... Frukost ratar de helt, Elton kan äta en yoghurt! Jag ger upp, har ångest, jag orkar inte...

Vi får gäster snart, det ska bli trevligt iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar