lördag 1 december 2012

Redo för advent!


Efter den där tråkiga morgonen blev dagen helt FANTASTISK! Eller nja, bortsett från träningen. Det var sååå sjukt jobbigt. Helt plötsligt blev jag snorig och när jag drog in snoret fick jag ont i näsan och bakom ögat. Sedan mådde jag illa hela passet för ja, det var så hårt! Jag fick stå över två stationer för att jag helt enkelt inte pallade. Vad hände?

När jag kom hem sken solen samtidigt som det kom små, lätta vita flingor. Jag ÄLSKAR när det snöar samtidigt som solen skiner, det känns lite magiskt på något sätt. Samma sak på sommaren när det regnar samtidigt som solen strålar. VACKERT. Jag duschade och fönade håret i en rasande fart för att hinna ut snabbt. Vi tog med oss pulkor och stjärtlappar ut i backen. Ungarna sprang upp för backen, susade ner och skrattade med ett sånt där äkta skratt som bubblar ända nere i magen.LYCKA.
Efter en liten stund kom mormor och morfar med kidsens snowracer och medan Ellioth följde med dem (till kyrkogårdarna och till min moster) sprang Elton och jag tillbaka till backen. Elton tyckte dock att det var roligare när jag drog honom på plan mark så där fick jag lite träning till.
Under tiden vi var ute städade Mange lägenheten (det var hans tur, plus att det går smidigare utan barn hemma!).
När han var klar for vi ut till Tornby och Lager 157. M köpte sig ett skidställ då han var i behov av det eftersom vi åker till fjällen första veckan i januari. Jag hade egentligen inte tänkt handla något men när jag hoppade i världens snyggaste jeans och mannen viskar: "KÖÖÖP! Du fick världens sexigaste rumpa i dem där!" kunde jag ju inte låta bli :) Men dem får bli en julklapp till mig själv :)
Förbi Maxi efter det, plockade upp Ellioth och sedan hem. Medan M styrde med maten plockade jag fram alla stjärnor och fixade med adventsljusen. MYS! Nu är vi redo för första advent!

Nu är det soffhäng resten av kvällen. Grabbarna mumsar redan på sitt lördagsgodis :)
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar