söndag 22 juli 2012

Trött själ

Min tanke igår var att slänga iväg ett blogginlägg till men jag tokdeckade när jag satte ner rumpan på soffan...
På jobbet verkar det som att "det händer" när jag ska gå hem, alltid! Igår var jag påväg att säga hejdå till min kollega för att bege mig tillbaka till entrén (jag var säl- och delfinvärd) när en kvinna hugger tag i mig och förklarar att hon har vänner som sitter fast i en hiss. Jag är ju inte direkt den rätta att haffa då jag absolut inte är teknisk och dessutom får panik av att bara stå utanför en hiss :) Men "jag" löste problemet, fick dit våra teknik- och underhållare som bröt upp hissdörren och så kom även parkchefen och skötte snacket! Jag tog därefter med stackarna som suttit fast i hissen, och deras vänner som väntat utanför i över 20 min, till glassbaren och bjöd dem på Ben & Jerrys (jag bjöd alltså inte, djurparken bjöd!)! Därefter, 35 min sen, kunde jag bege mig hemåt. Då åkte jag till Ljungsbro där jag badade och hämtade upp mina små prinsar som varit hos mormor och morfar hela dagen eftersom M varit på svensexa. När de sedan somnat gott i sina sängar somnade morsan gott på soffan och gick in och lade mig i sängen lagom till mannen kom hem strax innan midnatt!
Trots massor sömn är jag trött idag och inte alls pepp på mitt kortpass på 5 timmar. Det positiva är ju att jag kommer hem tidigt till mina grabbar :)

So long, nu styr jag mot Kolmården!

Mina hjärtan igår<3 Många frågar om de är tvillingar för de är "såååå lika", medan jag inte ser någon likhet alls :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar