onsdag 22 februari 2017

Tillbaka på ön

Igår blev en lång dag. Lite jetlag på det och jag stupade i säng vid 23.30 och vaknade först 8.30 imorse, gött!

Gårdagen började med båttur hit till Lanta!  Först 2,5 timme på en färja, för att sedan byta båt på Phi Phi och ta en sista färja till ön, vilket tog en timme. Den timmen sov jag, i fören på båten...

Väl framme stod Christian, hotellmanagern för Lanta Sport Resort, med sin bil och hämtade upp mig. Det kallar jag service!! Fick ett tokfint rum (om vi bortser från ödlan som håller vakt i taket...) där jag slängde in min resväska, packade sarong och träningskläder i ryggsäcken och hoppade upp på moppen och körde till Thai Cat. Där blev det massor av kramar från all personal ❤️ Hängde där en stund, åt en sen lunch och tog ett dopp, innan jag åkte och mötte upp Anna och Marie för ett Friskispass på Klong Dao. Skjutsade därefter hem Anna och åkte hem för en snabb dusch och sedan tillbaka till Anna för att lämna ost och godis som jag köpt till dem. Vi körde därefter vidare till restaurang Phet där mitt favvoband Pad Thai spelade ❤️

Jag körde hem strax innan 22. När jag skulle upp på "stigen" till hotellet, som går rakt in i djungeln, ringde jag Mange. Som om han skulle kunna rädda mig från någon giftig orm eller varan... Det jag var mest nojjig för var dock de skorpioner som de skymtat på vägen kvällen innan. Ser jag en skorpion kommer jag blunda, skrika och köra ner i diket...

Packade upp min resväska och pratade med familjen en gång till innan jag kröp ner. Fy tusan vad jag saknar mina grabbar ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar