fredag 10 februari 2017

Lycka vs osäkerhet

Tillbaka på jobbet idag. Lycka ända in i hjärtat av alla barnarmar som slängde sig runt min hals och alla ord om att jag varit saknad. ❤️ Det kändes sååå bra att vara tillbaka! Tills det blev eftermiddag och det gick upp för mig att det är såhär arbetssituationen för en lärare ser ut och jag blev ombedd att fundera över huruvida detta är rätt jobb för mig... Jag älskar att stå i klassrummet och undervisa. Jag älskar alla möten med alla fantastiska elever (och vuxna). Alla måsten runtomkring däremot, tar kol på mig. Är det värt att sätta sin egen familj på spel för ett jobb? Definitivt inte! Familjen är som sagt det enda som i slutändan betyder någonting! ❤️ Och att göra någonting halvhjärtat/halvdant, det finns liksom inte på min karta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar