tisdag 21 februari 2017

Lång resa

Hujedamig vad jag är trött nu. Jag kom till hotellet på Phuket för 4 h sedan, har sovit i 3 h och nu upp och ta färjan till min slutdestination.

Vi började hemifrån igår vid 11. 18.20 klev jag på planet som tog mig från Arlanda till Peking. Där skulle jag haft 9 h, men det blev 10...utan wifi. Fick inte igång det, och skjut mig vad tråkigt! Växlade mellan att promenera, plugga, lyssna på ljudbok och vila lite. Hittade en liggfotölj ute på en flygel, precis där flygplanen lyfte.där njöt jag!

Sista 6 h från Peking till Phuket var såå sega. Litet, trångt plan och jag satt framför nödutgången vilket innebar att jag inte kunde fälla sätet. Satt rakt upp och ner och skramlade ihop någon timmes sömn.

En taxi stod och väntade på mig på flygplatsen när jag landade. Den körde mig till hotellet där jag klampade in vid 02 och somnade vid 03. Nu är jag uppe igen (06.30) och ska resa vidare... Idag blir det färja till Lanta ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar