lördag 30 april 2016

Vad är en oxfilé när jag får äta gulaschsoppa?

Jag började dagen med lite sovmorgon. Dock har jag väldigt svårt att sova länge nu när klockan alltid ringer 6 på vardagarna och kroppen liksom är inställd på det. Så vid 8 var jag uppe! Strax efter 10 inställde jag mig hos tandis... Tacka vettja Folktandvården som förstått att vissa har svårt att komma ifrån på vardagar och erbjuder tider på lördagar! Jag tog bort tandsten utan en enda tår vilket är stora framsteg för mig med tandläkarskräck. Efter tandläkarbesöket sprang jag till Forex och växlade tillbaka lite thailändska baht innan jag tog en sväng inom H&M. Där blev jag en baddräkt, två bikinis, en bh och ett träningslinne rikare. Detta innan jag gasade vidare mot gymmet där det blev 15 min pw och 45 min styrka med fokus ben och rumpa. En sväng förbi systemet och sedan hem. Lite gos med kidsen innan Ellioth blev hämtad för övernattning hos mormor och morfar och sedan satte vi övriga oss i bilen igen och gasade mot Bauhaus och Maxi. Nu är vi hemma och lagar en god middag! Det känns extra surt att grabbarna ska smaska oxfilé när jag kör dieten och min gulaschsoppa :( Det är tungt med denna diet på helgen tycker jag då jag alltid unnar mig gott då annars. Jag får nöja mig med färska hallon och jordgubbar vilket ju också är gott! Men ett glas vin, oxfilé, halloumi och lite chips till efterrätt hade ju inte suttit fel på Valborgsmässoafton! Nästa helg är min helg...
Strax middag innan vi tar en liten promenad ner till Hagen för att spana på elden!

Dag 6/9 på dieten och jag fick unna mig undies istället för candy :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar