onsdag 6 april 2016

Oväntad sjukdom

En bättre onsdag. Var på jobbet tidigt och fick mycket gjort innan eleverna började. Det var även dag med galet mycket fniss och skratt. Jag kommer sakna Emma (hon som haft klassen under tiden jag var i Thailand och nu lämnar över till mig) tokmycket när hon slutar för vi har sååå roligt ihop och är ett sånt jäkla bra team! ❤

Efter rättning av matteböcker och möten smet jag hemåt redan vid tre. Det är ju fördelen med att vi lärare har förtroendetiden... Vi är alltså skyldiga att vara 35 h/v på skolan och sedan har vi 10 h/v som vi får göra hemifrån (eller varifrån vid vill). Detta gör att man kan sluta tidigt och hämta hem kids men sedan får man ju sitta med jobb när de somnat istället. Men hellre det och få mer tid ihop med dem! Jag lägger också mitt eget schema (måste förstås se till klassens schema) vilket gör att med lite längre dagar mån, tis, tors kan jag sluta 14 på fredagar, woop!

Btw, idag ringde läkaren från vårdcentralen med mina provsvar. Inga konstiga bakterier i magen men jag hade urinvägsinfektion... Så nu går jag på penicillin! Inte riktigt av den anledning jag väntat mig dock...

Nu sängen. Jag saknar detta helt galet mycket. Strand, hav, värme och allra helst den där brännan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar