torsdag 7 april 2016

En dag som fröken

Jag har haft en fullspäckad dag. Det har verkligen gått i ett och jag har knappt hunnit andas. Möte med rektorn (alltså min chef), full fart tillbaka för att möta upp kidsen när de kom in från rast och jag skulle introducera ett nytt kapitel i matte. Jag har ju en helt fantastisk klass och har på bara dessa cirka två veckor fått ner ljudnivån till i princip noll så trött i öronen blir man inte iaf! Lunch, där vi fastnade med en kollega, skyndade till lärarrummet en sväng för att sedan springa och släppa in barnen igen. Svenska på Ipads stod på schemat, något pratigare än vid matten då de i detta arbetar två och två. Släppte hem dem vid 13.10 för att då rätta halva klassens matteböcker. 13.30 hade jag möte med en specialpedagog och direkt därefter sprang jag till en annan. Mitt i det mötet fick jag gå emellan i ett slagsmål och trösta och reda ut det. Därefter springa över till andra huset för att skriva ut och kopiera några dokument (vår skrivare/kopiator har slut på färg...), vilket såklart strulade. Hämtade ut min nya dator, satt i telefon med LK-data angående den för att sedan skriva ett dokument gällande tider för utvecklingssamtal. Klockan 16 skulle jag gått hem men 17.10 satt jag i bilen. Om dygnet behövde fler timmar förut är det inget mot vad det behövs nu. Här hemma handlas, tvättas och städas det ju tydligen inte av sig själv? Dessutom ska kidsen ha sin uppmärksamhet och Ellioth har läxor som ska göras. Sedan ska de duschas och sövas... Ni förstår!!

Idag tog Elvis NIO steg ❤ Det var ju på tiden!

Denna lärare hann iaf med en toaselfie idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar