fredag 15 april 2016

Avundsjukan har talat

 
Den svenska avundsjukan har talat och jag skrattar högt här i min ensamhet, haha. Att människor inte bara kan vara nöjda med det de har och unna andra människor välgång?

Jag tänker inte försvara mig, det behöver jag inte. Jag tänker bara berätta för er om mitt fantastiska liv. Jag hade från en början tänkt vara hemma med Elvis april ut. Jag skulle gå tillbaka till min förskollärartjänst lagom till sommaren. Då dök mitt drömjobb upp, jag sökte och fick jobbet. De ville ha mig från början på januari men valde att vänta på mig tills jag kom hem i mitten av mars. En lärartjänst, där jag bland annat har tio veckor sommarlov, jullov, höstlov och sportlov. Tänk vilken förmån att kunna jobba med precis det man vill och samtidigt kunna vara hemma med sina barn så mycket. Fantastiskt tycker jag! Så nej, jag kunde inte tackat nej till jobbet för att vara hemma med Elvis tills han lärt sig gå, han kommer ändå få sååå mycket mer tid med mig nu! Dessutom är han redan världens tryggaste unge, det kan ni fråga vemsomhelst om!

Resan till Thailand då, det bästa vi gjort! Visst, den kostade oss mycket av våra besparingar, cirka 140 000 kronor för er nyfikna. Men vet ni, det var värt varenda korvöre! Att kunna umgås som familj, utan måsten, i 11 veckor och dessutom befinna sig i paradiset, FANTASTISKT! Barnen älskade Sanuk (skolan) och som vi njöt sen, och som våra barn växte som människor. Det var inte sista gången vi gjorde en sådan här resa, tro mig!
Får ni själva möjlighet att göra en sådan resa, ÅK! Verkligen det bästa vi gjort tillsammans!

Mina silikonbröst, också något av det bästa jag gjort! Vet ni, de är sjukt snygga! Dessutom är det fantastiskt skönt att slippa de eksem och sår under brösten som mina hängbröst åstadkom, det är det bästa av allt!

Dyra inredningsprylar är det dock ont om i detta hem. Visst äger jag något Voluspa-ljus för 349 kronor och en Kähler-vas för 399:-. De nya tavlorna är affischer och kostade 140 kr/styck. Vår nya soffa kostade 5000 kronor, så där är avundsjukan lite ute och cyklar!

Sist men inte minst, trots denna resa på 140k, silikonbröst för 50k och min Kähler-vas för 399 kronor så har jag fortfarande ett fett sparkonto. Jag kan unna mig dyra saker, skämma bort mina barn och ändå gå plus på mitt sparkonto. Livet är fint!

Vet ni? Det viktigaste är dock inga pengar på banken och inredningsprylar i hemmet utan att alla mina nära och kära är friska och mår bra! Det är det enda som verkligen betyder något, djupt inne i hjärtat! MEN, detta försvarar inte lata förskolepedagoger som inte orkar torka mitt barns näsa, klär på honom för lite kläder eller låter honom sitta i en vagn för att det är jobbigt att ha honom ute. Är man förskolepedagog och inte är där för barnen och vill deras bästa har man hamnat på helt fel arbete! PUNKT!

Nu blir det oxfilé och ett glas vin, bara för att jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar