tisdag 2 februari 2016

Dengue

Jag glömmer att blogga och när jag väl kommer ihåg det är jag för trött. Mår inte riktigt hundra heller, halsen kliar och kroppen känns tung. Bättre att något bryter ut så det kan få ett slut, helst inte dengue dock. Det går som tusan på ön och jag är så fasligt rädd. Något 40-tal svenskar som insjuknat bara sedan mitten på januari. Trots att vi dränker oss i diverse myggmedel (läs: gifter) ploppar det ju upp små myggbett på både oss och ungarna och ingen är räddare än jag. Statistiken säger dock att det är flest vuxna som insjuknar vilket känns bra. Skulle någon av oss insjukna blir det ju dock sjukhus någon vecka och då är det ingen kul för den som får rodda kidsen, med skola och allt vad det innebär, ensam! Så please, ingen dengue i vår familj tack!

Igår efter jobbet hämtade jag upp Jonas som anlände Thailand. Jag körde honom till Thai cat och medan M hämtade kidsen i skolan badade vi och tog en promenad längs stranden. Vi blev kvar på Thai Cat hela eftermiddagen och stannade och åt middag där. När kidsen somnat gick jag och Jonas en sväng till Saladan för att inhandla lite nödvändigheter. Därefter stupade jag i säng och sov strax efter 21!

Idag jobbade jag över lite så när jag och kidsen slutade mötte M, Elvis och Jonas upp oss på skolan. Vi gick då bort till mormor och morfar på Chada och nyttjade deras fantastiska pooler. De bor på ett lyxigt Fritidsresor-hotell och då får vi liksom passa på. Efter sol och bad där tog Jonas och jag en promme på stranden medan Elton stannade hos mormor och morfar och resten av grabbarna gick hem och gjorde läxa.
Middagen ikväll blev på vårt billigaste, bästa ställe och ex gick Jonas middag på 22 kronor :)

Nu kan jag inte hålla upp ögonen längre, dags att sova (kl är 20.15 liksom...)! Imorgon väntar en dag med jobba över, fjärilsfarm och klappa elefanter!

Igår ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar