onsdag 24 februari 2016

Skräckminuter

Gårdagskvällen var mindre kul. Vi gick ner på stranden för att käka och precis när det började skymma försvann Ellioth. Jag såg hur han och Elton gick upp till sin idol Pas (indianen), efter en stund kom Elton tillbaka men utan Ellioth. Vi bad då honom gå tillbaka och hämta brorsan men han kom tillbaka lika snabbt utan att ha hittat honom. Mange går för att leta och när jag ser honom börja gå fram och tillbaka på stranden börjar jag få panik. Det går 5-10 min så kommer Ellioth springandes med tårarna sprutande ur ögonen och han får ur sig: "De bara lyfte upp mig på moppen och körde...". Jag blir helt gråtfärdig, livrädd och vill tillkalla polis. När Ellioth lugnat ner sig får han dock ur sig att han kände den ena killen, att det är han som kör eldshow hos Pas på fredagskvällarna. Han lyfte upp Ellioth på motorcykeln och körde till en affär. Ellioth får då panik och står utanför affären och gråter varpå killen direkt kör tillbaka Ellioth till stranden. Han tog säkert med Ellioth av välmening men allt blev så himla fel och vi alla så rädda :( Efter den "lilla" incidenten höll myggorna på att äta upp oss så vi fick betala vår dricka och gå ifrån restaurangen till en annan uppe vid vägen. Tråkigt men vi är livrädda för dengue som är helt galet utbrett här!

Idag var det kallabalik på stranden. En man solade näck och barnfamiljerna var i upplösningstillstånd. Vi skrattade och fotade. Hotell- och restaurangägaren kastade ut honom då han vägrade lyssna på deras önskemål om att han skulle ta på badbrallor. Han lade sig istället med benen isär och luftade herr snorre och bajshålet än mer... Kul kille!

Nu har vi packat för att imorgon efter skolan börja vår lilla weekendresa!

Bilder från igår. Bubbelmannen gör sååå stora bubblor och så två grabbar som älskar thaipannkaka ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar