fredag 26 februari 2016

Kuala Lumpur

Klockan ringde 5 imorse. Klockan 6 blev vi upphämtade av transfern och någon kvart senare var vi på flygplatsen. 8.20 lyfte vi från Krabi, landade 10.30 i Kuala Lumpur (de ligger + 1h i jämförelse med Thailand så flygtiden var bara 1h och 10 min) och Elvis sov hela vägen. Haffade en taxi och mötte världens goaste chaufför. Under den timme de tog oss att köra från flygplatsen till hotellet hade han tipsat mig om alla sevärdheter i hela KL tror jag :) Väl framme på hotellet blev det tjafs... Vi hade bokat ett rum för 2 vuxna, 2 barn och en bebis och i min värld ska då alla få en varsin säng (förutom Elvis som skulle sova mellan oss, gratis)... Men nej, vi fick en dubbelsäng och thats it! Tillslut bjöd hon på en extrasäng som killarna delar på men först skulle hon ha 200 kr/natt/unge för den... Bittra sprang vi ner på stan och hittade till vår stora glädje Mc Donalds! Hemma är jag inget fan av det men efter 2 mån men thaimat var det sååå jäkla gött! En sväng i två shoppingcenter hann vi med efter det innan vi sprang hem och satte sikte på 34:e våningen och poolen! Hem för en dusch innan vi först 20.30 trillade in på TGIF! Nu ligger vi i sängen, mätta och glada, och väntar på att receptionen ska komma hit med en adapter så vi kan ladda mobilerna! Imorgon blir det nya äventyr och då vill vi ju kunna fota!

Natti natti från KL - big city life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar