lördag 6 februari 2016

Under ytan

Idag tog mor och far barnen och jag, M och Jonas for ut till Koh Haa där vi dök. Skräckblandad förtjusning för min del då jag hade två dåliga erfarenheter sedan innan och så blev det även denna gång. Vid uppstigning av första dyket blev jag jätteyr och mådde hemskt illa. Min instruktör konstaterade att jag har väldigt trånga hörselgångar och därav yrseln. På det gick det väldig sjö och jag blev fasligt dålig. Jag fick därför stå över andra dyket och tredje vågade jag inte. Vid tredje dyket snorklade jag istället men det blåste upp till faslig storm och vi fick kämpa oss tillbaka till båten. Väl hemma ikväll mådde jag så himla dåligt att jag fick bädda ner mig i sängen medan de andra gick ut och åt... Jag är ändå nöjd över mitt första dyk där jag såg både bland annat drakfisk, muräna och clownfisk. När jag klev upp från snorklingen missade jag precis tre valhajar som simmade förbi vilket kanske känns aningen surt, men så är det :)
Nu kurera mig med en natts sömn och hoppas på att vara pigg imorgon!

Koh Haa ❤ Haa betyder fem, alltså de fem öarna (även om vi idag dök vid den sjätte ön :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar