måndag 8 februari 2016

Läkarbesök thaistyle

Idag var solen tillbaka på Lanta och som vi njöt. Dock visade temperaturen endast 22 grader imorse och jag höll på att frysa ihjäl på min lilla moppetur. Vi är ju vana vid att tempen ligger på 27-28 så dags på morgonen så jag frös. Konstig känsla, minns knappt hur det är liksom :)
Dock har jag varit sååå sliten idag då jag fick noll sömn inatt pga mitt värkande öra. Det var precis att jag orkade ta mig igenom förmiddagen och när jag kom till Thai Cat kraschade jag i tårar. Hela ytterörat och kinden var svullen och när jag googlade stod det att man i sådana fall kunde behöva antibiotika intravenöst. Bästa Kenneth tog mig på moppen och körde mig till Dr. Salarin (medan bästa Inger och Jonas tog Elvis, medan M hämtade barnen op skolan). Vi körde cirka 3 km, var inne hos doktorn, fick medicin och betalade och körde 3 km hem igen och det hela tog 15 minuter tror jag. Där snackar vi! Hon kunde inte se in i mitt öra då det var helt igensvullet så jag ska tillbaka på torsdag! Tills dess får jag knapra stark antibiotika samt äta inflammationshämmande, ja jag hade alltså en riktigt tråkig hörselgångsinflammation som jag förmodat. Ordinationen blev vila på rummet i tre dagar (och badförbud i 10 dagar...) men redan imorgon är det på't igen...
Nu knapra piller för att kunna sova, och för att orka morgondagen! Heja mig!

Lycka när solen och värmen är tillbaka ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar