torsdag 13 juni 2013

Utan vardagsrum?

Såhär ser vårt vardagsrum ut just nu. Förhoppningsvis är det klart imorgon, det vore ju rätt gött att ha ett vardagsrum en regnig helg... Vad gör man annars? Hänger i hallen liksom?

Asbra dag! Kidsen höll sig relativt lugna och jag kunde sova en timme. Vaknade lagom till lunch och fick ta den dagliga striden; matvägran. Ellioth bara flinar åt mig och himlar med ögonen när jag ber honom äta, då får jag fokusera på andningen och räkna till tio alltså... Efter lunch åkte vi till Ikano-huset. Visst gick det lite vilt till ett par gånger, som när de låg ovanpå varandra i mittgången på Lindex, men annars var de rätt snälla. Antagligen eftersom jag hotade med att eftermiddagens bus med Oliver kunde utebli. Pedagogiska (lärare-) morsan liksom?! Vi fick många ärenden gjorda och jag kände mig nöjd med besöket. Ungarna blev självklart belönade, de fick äntligen leka med Oliver :) Så efter några timmar i Tallboda for vi hemåt. Pappsen trillade in lite senare och jag smet iväg på en promenad med Karin, gött!
8 minuter plankan ihopskrapat och nu återstår bara 8 till denna vecka. Easy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar