fredag 21 juni 2013

Midsommar(?)afton

Jag, min storprins och Östgötaslätten i bakgrunden <3

Om jag är förvånad? Nä! Det är ju mer lag än undantag att man fryser på midsommar. Vi åkte till Berg, där åkte vi traktorsläp, dansade några varv runt stången och sedan frös vi. Halvt ihjäl frös vi. Grabbarna som aldrig fryser var helt blå och Ellioth knäckte: "Det var inte så smart av dig att ta på oss shorts idag mamma!", och han hade så rätt. Vi hade tänkt städa på förmiddagen innan vi for men vi fick strunta i det för att stressa till middommarfirandet, men för vad liksom? Nej, fy! Nu sitter jag uppkrupen i ett soffhörn på altanen i Ljungsbro, iklädd långbyxor, t-shirt, munkjacka och fleecefilt. Det är ju midsommar liksom... Vi stannar här inatt så nu ska jag värma mig med lite vin! Fick avvakta det då Ellioth fått två myggbett på fotleden, som han kliat sönder och som blivit så stora att denna fotled är dubbelt så stor som den andra. Det är rött, stenhårt och såren vätskar sig. (Han är väldigt känslig mot myggbett, de blir alltid stora- men inte såhär!). Jag pratade med 1177 som upplyste mig om att vara uppmärksam på om han fick feber och sedan köpa asolsprit och dränka tussar och lägga förband med dessa. Så jag fick åka till Maxi och köpa. NU, vin! Glad midsommar alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar