tisdag 11 juni 2013

Trots och surgubbar!

Alltså varför tar min kamera alltid sådana här bilder? Betyder det att jag strålar ;-)? Skämtosido...

Jag är sämst på att blogga nu, jotack jag vet. Men jag känner inte att jag har något att skriva. Dagarna flyter liksom på, inget speciellt händer. Vi chillar mest i solen dagar som dessa och när vi inte gör det försöker vi lösa konflikter. TROTS deluxe på båda mina kids, de är som besatta av onda andar. Det tär på krafter, tålamod och förhållande (Manges och mitt!)! På det har vi världens mest otrevliga målare hemma hos oss... Han måste hata barn. Såfort grabbarna frågar något ryter han tillbaka. "Ska du slipa nu igen?" frågade Ellioth. "JAG SKA FAN INTE SLIPA NÅGOT!" röt han tillbaka. När vi var påväg att gå idag låste Ellioth dörren i två sekunder för att lillebror inte skulle hinna ut före honom när han bytte keps (målaren stod då i trapphuset vid sitt tapetserarbord!). Då är målaren direkt framme och rycker i dörren och skriker "HALLÅÅÅÅ!". Ellioth låser upp direkt och då ryter han: "GÖR ALDRIG SÅ NÅGON MER GÅNG!". Då förklarade jag varför han låste och då fnös bara gubben åt mig. Usch. Imorgon åker vi hemifrån vid 6.30 så vi slipper se honom! Jag har dessutom förklarat för barnen att målaren nog inte mår bra, att han är ledsen och ensam förmodligen. Det blir man ju när man är otrevlig mot andra konstaterade Ellioth då!

Ikväll har jag varit nere på stan en sväng med kexet. Först en sväng i några butiker, följt av kebab-middag för att därefter dela på en bägare B&J:s. Gött!

Ingen träning idag men jag har skrapat ihop 12 min plankan i alla fall. Good job!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar