fredag 14 juni 2013

Mastodontgurka!

"Ohhhjäklar" hojtar jag när älskling visar upp gurkorna han köpt. "Ja, det var ju styckpris!!" hojtar han tillbaka... Här snackar vi ekonomisk! :)

Jobb hela dagen lång, eller 9-16. Entré hela dagen lång också. Ensam. Min första lågsäsong-vardag, man är alltså ensam och fast i entrén på det passet jag hade idag. Skittrist! Men jag har skjutsat lite gäster och kört ut regnjackor till kollegor, så några "utflykter" blev det ändå. Imorgon har jag entrépass igen, fast då är det helg och vi är två vilket innebär att man kan röra lite på sig. Samma sak på söndag. Löv it!

Nu klev jag nyss innanför dörren och strandade direkt på Ellioths säng. Dödstrött och förkyld (har varit det i tre veckor nu men det bryter liksom inte ut ordentligt!). Snart stundar dock fredagstacosen och på det blir det nog ett glas vin och fix i vardagsrummet som nu är klart!

4 min plankan hann jag med imorse så 4 återstår. Hittills 36 denna vecka alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar